CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 1, 2009

AKU BENCI BUDAK TUDUNG LABUH...!!!!!!???///

"Aku benci dengan budak tudung labuh.." getus seorang rakan semasa kami sedang menunggu kehadiran penceramah semasa berkursus biro tatanegara di kelantan. "aku benci diorang sebab diorang suka cakap belakang.Aku pernah sound diorang dkt kafe matric. Aku cakap kalu korang tu baik sangat betulkanlah.. tegurlah depan-depan. bukan cakap kat belakang".. kongsi teman saya yang berspek mate itu.. sebagai seorang yg bertudung labuh (tapi bukan bulat), agak tergoncang juga jiwa dan raga mendengarnya.. Apatah lagi datang dari seorang muslim.. saya hanya mampu tersenyum melihat gelagatnya.. Padanlah pada awal kursus dia seakan jauh untuk berkomunikasi dgn saya. sangkaan sy awal perkenalan biasalah mcm tu.. tapi rupanye ade sebab lain.. Namun saye husnudzon shj apbl die cakap begitu..




Mungkin ada benarnya.. Saya pernah menjadi golongan yang bersangka begitu.. bukan maksud untuk memperkecilkan sahabat yang bertudung labuh. Jauh sekali untuk merendahkan.. Namun hanya sekadar perkongsian. Niat untuk melabuhkan tudung hadir apbl berada di matric. Alhamdulillah Allah buka pintu hati setelah sekian lama menghalalkan aurat yang haram ditunjuk.. Tapi apb saya cube rapat dengan golongan ini mereka seakan lebih selesa untuk berada dalam kelompok mereka sendiri.. bergaul, bercampur dan bergelak dalam kalangan komuniti yg bertudung labuh.Seakan tersisih rasenya..

Tapi semua itu saye jadikan pengalaman yg berguna. alhamdulillah hajat untuk bertudung labuh sudah termakbul. Berbalik kpd sahabat ini, sy cube terangkan bukan semua yg bertudung labuh mcm tu.. Namun dia seakan sangsi tapi alhamdulillah bermula pd titik itu, hubungan kami bertambah erat. Saye doakan agar manusia yg saya kasihani ni berjumpa dengan kemanisan dalam menutup aurat.. Dan juga kepada semua wanita yang bergelar muslimah..

Moga diri ini istiqomah dalam menutup aurat..

No comments: